1 Mayıs 2009 Cuma

Ürün Fotoğraflamak

Resimlerimi CANON POWER SHOT S2 IS çekiyorum.Makinam iyi bir makina kendi klasmanında.Ancak makinanın iyi olması onun herşeyi halledebileceği anlama gelmiyor biliyorsunuz.Sizin makinanınızı iyi tanımanız ve onunla bütünleşmeniz de çok önemli.Ve tabi ki ana kurallar.Işık ve makinayı sabit tutabilmek.İyi ışık ,iyi bir görüntü için olmazsa olmaz koşullarının başında geliyor.İstediğiniz fonu oluşturabilmek için en iyi görüntüyü nerede elde edebileceğinizi tesbit edip evinizin o yerinde resimlerinizi çekmek en iyisi.Belki orayı küçük bir sütüdyoya çevirmek.Bunun için bir çok pratik fikir önerileri var.Ürün fotoğraflamak hobi sitelerinde olan bir çok kişinin problemi sanırım.Ben bu konu ile ilgili yazılarıma ısınma turları atarken umarım yazılarımla beraber bende gelişirim.

Yukarıda gördüğünüz fotoğraf düzenlemesi yapılmış bir çalışma.Biliyorsunuz benim fotoğraf çekerken iki küçük sorunum var.Kızlarımın bir türlü peşimi bırakmamaları yüzünden ,çekeceğim materyali elime alıp evde neresi rastgelir ise orada çekmem bazen istediğim sonucları almamı engelliyor.Özellikle bu resimleri seçtim.Pek başarılı bir çekim olmamıştı.Ham görüntüsü aşağıdaki fotoğraf.Kullandığım program PHOTOSCAPE.Düzenlemelerimi bu programda yaptım.Kısaca yaptıklarım.
Fotoğraftan istediğim kısmı kestim.
Keskinliğini artırdım
Efekt ekledim ve son olarak ise
Çerçevesini ekleyip boyutunu küçülttüm.
Kabul edilebilir bir görüntü oluşturabilmek için fotoğraf programları size birçok seçenek sunuyor.Programları biraz karıştırmak.Bir çok kez denemek ve istediğiniz görüntüyü elde etmek sizin çabanıza kalmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder