1 Mayıs 2009 Cuma

Belgesel Tadında Fotoğraflar

2006 senesi Nisan Ayının son günleri,tıpkı bu sene olduğu gibi soğuktu.Cey'e hamileydim,doğuma 5 hafta gibi bir zaman vardı.Evdeki tadilat nedeni ile annemlerde kalıyorduk.Şimdi düşünürken nasıl özlemle andım.Babam o dönem sağlıklı idi.Hersabah kalkılır ,hep beraber kahvaltı yapılır,Babamla Eşim işe gittikten sonra Annemle ben evde kala kalırdık.Orası biraz medeniyetten uzakta,İstanbul'un içinde ama sanki dışında gibi biryerde Boğazköy'deydi.Kitap okumak dışında yapabileceğim fazla birşey yoktu.Arada şezlongumu alıp sitenin yan tarafındaki,ormanın hemen yanı başındaki açıklığa gidip oturuyor İlkbaharın o ilk sıcaklığını hissetmeye çalışıyordum.Inanılacak gibi değil ama ormanla bu kadar yakın olabilmek İstanbul'da pek mümkün değil iken bu bir şanstı bizim için.Orda kaldığımız ilk akşam ,sabaha kadar sürekli öten bir kuş uykumu kaçırmıştı.Sabahleyin Babama söylediğimde bunun Bübül olduğunu söyledi.İnanamamıştım.Site yeni olduğu için ısınma ile ilgili problemleri vardı.Doğalgaz tesisatı vardı ama doğalgaz yoktu onun yerine mutfak gazı türü birşey yakılıyordu kombide ama oda pek yeterli olmuyordu.Onun için her ihtimale karşı soba kurmuştu Babam.Çocukluğumdan yıllar sonra ilk kez evimizde soba yanıyordu.Babam akşam üstü işten geldiği gibi sobayı yakıyor, çıtır çıtır sesi bütün odayı kaplıyordu.Bütün gün güneşte oturmanın verdiği rehavetle bende oracıkta koltukta uyuyakalıyordum.Allahım ne huzur...Babacım şimdi yok ,2007 Ağustosta aramızdan ayrıldığından beri onu çok ama çok özlüyorum.Keşkeler hayatımda bir türlü bitmek bilmiyor.Keşke Babam Cen'i görseydi,keşke Boğazköy'e yapılan duble otobanın bitirilişini görseydi,keşke yanımda olsaydı.Torunları ile oynayabilseydi keşke...

İşte o güneşli günlerden birinde bu ufaklık yanımdaki gazetenin üzerine uzanıp benimle beraber güneşlendi.Burada büyük çıktığına bakmayın.Minicik minicik birşeydi o.İnanılacak gibi değil yanıbaşınızda yaşayan hayata bakın.Renklere,canlılığa.
Fotoğraf çekmekten hoşlanıyor ve bunu hobi maksatlı yapıyorsanız Makinanızı yanınızdan asla ayırmamalısınız.Karşınıza heran ne çıkacağını bilemezsiniz.Tıpkı burada olduğu gibi.


Aşağıdakiler ise geçtiğimiz hafta sonu çektiklerim.Yaşadığınız mekana farklı bir boyuttan bakmak ister misiniz?Farklı bakış acıları ,aynı konunun çok farklı yönlerini görmenizi sağlar.Nasıl bir süpriz ile karşılaşacağınızı bilemezsiniz.







İşte bu ufaklıklar.Herhangi bir yerden alıntı değil.Bahcedeki havuzun misafirleri onlarda.Suyun renginde falan bir düzenleme yok.Yeşil renk suyun kendi rengi.Yaz sonundan beri aynı su havuzda ,onun için yeşermiş olabilir.




1 yorum:

  1. canım kızıma yorumların çok güzeldii teşekkürler teyzesi fotolarımı cepten çekiyorum başlarda makinaylaydı ama onu bozdum yenisini neyi alacagıma karar verirsem alıcam ama cepte fena değil neden sordun peki?bir önerinmi var

    YanıtlaSil