1 Mayıs 2009 Cuma

Dikilen Meyve Ağaçları

Malesef ben,dikim aşamasında eşimin yanında bulunamadım.Arada evden dışarı çıkıp bir kaç resim çekebildim.Klasik işler bilirsiniz.Ev içerisinde ilgilenmem gereken işler bittikten sonra dışarı çıktığımda eşim herşeyi hemen hemen bitirmişti.Diktiğimiz meyve ağaçlarının yerlerine uyum sağlaması bir hafta içinde belli olur.Ama böceklenme korktuğum şey.Birkaç komşumuzda bu problem var.Önümüzdeki hafta ilaçlama yapıcaz.Hem küfe karşı hemde böceklere karşı.İlaçlama için en uygun zaman bahar ayları.Baharda muhakkak paslanmaya karşı ilaçlama yapılmalı diyorlar.

Cen de Babasına yardım etmiş.Ama ellerinin durumu onu çok üzmüş.Yanına geldiğimde bu şekilde çömelmiş ellerine baka kalmıştı.Toprak farklı gelmiş olmalı.Kumu tanıyordu ama toprakla ilk tanışması.



Daha sonra kızları alıp biraz dolaşalım dediğimizde kesilen çimlerin üzerindeki bu ufaklık harika bir görüntü verdi.Bazıları belki sever ama ben o bildiğimiz bahcıvan usulü çimleri değilde.Doğal hani köylerde olur ya çimlerin arasından binbir çeşit çiçeğin fırladığı çimleri severim.Oturtuğumuz sitede bahar aylarında çimler çoşkuyla çıkmaya başladıklarında bayılırım.Çocukluğumda köydeki çimler gibi arasından bir sürü süprizle çıkar onlar.Hangi mor çiçeğin nereden çıkacağını veya papatyaların nerden başgöstereceğini bilmezsiniz.Tabiat Ana kendi düzenlemesini kendi yapar size fırsat vermeden.Ama sağolsun bir sabah çim makinalarının sesiyle uyanırsınız ki bütün hepsi gitmiş.Yeniden büyümeyi beklemek üzere çekilirler Toprak Ana'nın kuçağına.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder